Mine tanker om artikkelen ”Fisker i badekar”

Jeg synes det har blitt skummelt lett å finne ut alt om en annen person. Hvis du søker etter en person på Google, er det bare å skrive inn navnet, og all deres informasjon blir lyst opp på skjermen. Facebook-kontoen deres, twitter-kontoen, andre kontoer som personen kanskje ikke er like stolt av.

 Jeg viste at jeg la igjen spor etter meg på internett, men jeg ante ikke at folk kunne ta tak i denne informasjonen og bruke den til sin fordel. Med å få frem spesielle annonser når jeg søker etter noe på Google, å øke billett-priser hvis jeg er inne på andre reise sider også kommer tilbake til den førstesiden.

Det begynner å bli litte grann skummelt. Jeg er redd for at hvis Google har all min kontaktinformasjon, så kan andre folk også lett få tak i den. Det er også derfor jeg er veldig skeptisk til den Google-wallet greia. Jeg stoler ikke helt på at Google kan ha min kort-informasjon helt for seg selv. Hvis de har all min kort-og person-informasjon så må det da være mulig for andre personer, kanskje til og med hackere, og få tak i all denne informasjonen og bruke den mot meg.

 Jeg må også si at mye av dette, selv om jeg er veldig skeptisk, er faktisk ganske kult. Det at Google kan gi deg akkurat det du vil ha når du søker, det at du ikke trenger å dra eller trykke inn koden når du skal betale noe, men bare at du har med mobilen.

Fremtiden ser lys ut, men jeg må bare vite at det er helt trygt. 

Leave a Reply

