I dag var klassen på en utstilling i Oslo. Denne utstillingen hadde bilder av en spesiell kunstner fra Norge, som jeg og mange andre med-nordmenn aldri har hørt noen ting om. Galleriet som stilte ut bildene hadde blitt enige med Søvle (som kunstneren het), om å bare stille ut menn. Jeg valgte et bilde av en apekatt, som var en slags reklame til en eller annen smykke-greie. Nå kommer min bildeanalyse:

Bildet hviser en apekatt. Apekatten er av en liten rase aper, de er ikke så store. Apen har en rar posisjon, og jeg fikk asiasjoner til Micheal Jackson musikk-vidioen “Thriller”. Dette mye på grunn av posisjonen til apen, det var noe med posisjonen som fikk meg til å tenke på diverse dansetrinn i den populære musikk-vidieon. Jeg tror dette skulle være en reklame for en smykke-greie, fordi apen bruker et smykke. 

Jeg synes apen ser ganske viktig ut der den står. Måten den står på og smykket for meg til å tenke at den er en slags konge, eller dronning. Jeg tor Sølve prøvde å få frem hvor spesiell du kan føle deg med et smykke, selvom du er en ape kan du føle deg som en prinsesse, bare du har det riktige smykket. 

Leave a Reply

