Repitisjonsoppgaver side 132

1. “Hvorfor driver noen med informasjon og samfunnskontakt?”

Dette er fordi det har blitt mer etterspørsel av informasjon og dialog i organisajoner, både inter og ekstern. Hvis et selskap har fått negatv jornalistikk rettet mot seg, må de med en gang igjen styrke sitt omdømme. Hvis ikke kan det bli veldig ille. Derfor har det blitt veldig viktig med informasjon og samfunnskontakt, fordi omdømme selger.

 

2. “Hva er forskjellen på intern og ekstern kommunikasjon?”

Intern kommunikasjon er kommunikasjo som skjer innen for selskapets, eller organisasjonens murer. Her blir informasjon gitt fra sjefer til arbeidere. Og det er veldig viktig at denne informasjonen er presis og blir kommunisert bra.

Ekstern kommunikasjon er når selskapet eller orginisasjonen formidler informasjon til folket. For eksempel via pressekonferanser, reportasjer, intervjuer eller andre ting som kan logne på de tingene jeg allerede har skrevet opp.

 

3. “Hva er omdømme?”

Et omdømme er hvordan noen ser på selskapet ditt og hvordan folk snakker om det. Et godt omdømme vil si at alle liker selskapet ditt, men et dårlig omdømme vil si at det er mye missnøye rundt hvordan selskaper/orginisajonen opererer.

 

4. “Hva kan gjøres for å styrke omdømme?”

For å styrke et omdømme som har blitt svekket kan du for eksempel lage kanpanjer eller på en annen måte motbevise at det som svekket omdømme er sant. For å styrke et omdømme må man også holde det man lover, så folk begynner å tro på organisasjonen igjen. 

 

5. “Gi eksempler på etiske utfordringeri kommunikasjonsbrasnjen.”

Store selskaper har ofte mye mer penger en små selskaper. Disse kan da ansette veldig gode kommunikatører, en gode små selskaper ikke har. Det vil da si at store selskaper får god og mye hjelp pluss mye omtale, og lettere vei til media. 

 

6. “Hva er en kommunikasjonsplan?”

Det er en plan for hvordan en jobb skal bli utført på den beste måten mulig. En kommunikasjonsplan inneholder 7 punkter: Mål og milepæler, planlagte tiltak, målgruppe, Hvordan – valg av kanal, Frister, Evaluering og Ansvarsfordeling. 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s